Suomen Nä­kö­vam­mais­sää­tiön apurahoja haet­ta­va­na vielä muutaman päivän ajan

Suomen Näkövammaissäätiön apurahoja voivat hakea näkövammaiset ja näkövammaistyössä toimivat. Niitä myönnetään nuorisotyöhön, opiskeluun ja ammattiopintoihin, työllisyyteen, tiedotustoimintaan, kuntoutukseen, tutkimustoimintaan, harrastus- ja vapaa-ajantoimintaan sekä näkövammaisten kansainväliseen yhteistyöhön. Haku päättyy 30.9.

Hakemuksesta tulee ilmetä:
– hakijan esittely, näkötilanne ja yhteystiedot (osoite, puhelinnumero ja/tai sähköposti) sekä pankkitilin numero IBAN-koodin muodossa (myös sähköpostitse haettaessa)
– apurahan käyttötarkoitus
– haettava määrä ja hankkeen kokonaiskustannukset
– onko hanketta varten saatu, anottu, aiotaanko anoa apurahaa muista lähteistä
– millä tavoin hakija rahoittaa hankkeen, mikäli apuraha kattaa vain osan kustannuksista
– mahdolliset suosittelijat.

Apurahan saajan tulee jättää asiamiehelle hankkeesta ja apurahan käytöstä selvitys, joka sopimuksen mukaan voidaan julkaista, mm. opinnäyte- tai väitöskirjatyöt. Apurahan saajan tulee myös pyynnöstä toimittaa tosite/kuitti kuluista, joihin apuraha on myönnetty. Mikäli pyydettyä kuittia/tositetta ei ole saatu, apurahahakemusta ei mahdollisesti tulla käsittelemään. Myönnetyistä kannustusapurahoista kuittia ei yleensä tarvitse toimittaa.

Hakemukset:

Suomen Näkövammaissäätiö, Asiamies Aila Santanen, Arhipanpolku 8 B 2, 00420 Helsinki tai aila.santanen@live.fi. Lisätietoja: p. 050 596 6737.

Säätiön periaatteena on myöntää apuraha sellaiseen kohteeseen, johon yleisistä rahoituslähteistä ei ole mahdollista saada tukea.

Vuonna 2022 säätiö myönsi apurahoja noin 10 000 euroa.