Nä­kö­vam­mai­sia lapsia ja nuoria etsitään haas­ta­tel­ta­vak­si

Itä-Suomen yliopisto etsii näkövammaisia lapsia ja nuoria haastateltavaksi henkilökohtaisen avun tarpeesta ja sen saamisesta.

Itä-Suomen yliopisto etsii haastateltavaksi näkövammaisia lapsia ja nuoria henkilökohtaisen avun tarpeesta ja sen saamisesta. Haastattelut tehdään loppukesästä/alkusyksystä 2023, joten yhteydenottoja toivotaan mahdollisimman pian. Alla haastattelukutsu:

HAASTATTELUKUTSU

Itä-Suomen yliopiston Vammaisuus ja ihmisarvo -tutkimushanke tutkii vammaisuutta ja ihmisarvoa oikeudellisena ilmiönä ja elettynä kokemuksena. Tutkimushanke koostuu viidestä työpaketista. Tutkimusta rahoittaa Suomen Akatemia.

Nyt keräämme tietoa vammaisten lasten vanhempien vammaisuutta koskevista käsityksistä lapsuuden aikana sekä kokemuksista henkilökohtaisen avun saamisesta ja sen tarpeesta. Haastattelemme myös lapsia ja nuoria henkilökohtaisen avun tarpeesta ja sen saamisesta.

Etsimme haastateltavia 1) vanhempien ryhmähaastatteluihin ja 2) lasten ja nuorten yksilö- tai ryhmähaastatteluihin. Haastatteluja toteutetaan sekä kasvokkaisina että verkon välityksellä osallistujien toiveiden mukaan. Haastattelut ovat vapaamuotoisia keskusteluja, joihin ei tarvitse erikseen valmistautua. Vanhempien ryhmähaastattelun kesto on noin kaksi tuntia.

Voit ilmoittaa omasta tai lapsen kiinnostuksesta osallistua haastatteluun ottamalla yhteyttä tutkimusavustaja Roosa Ylikoskeen (roosa.ylikoski@uef.fi, puh. 044 296 3091). Kerro samalla, osallistutko mieluummin kasvokkaiseen haastatteluun tai verkon välityksellä. Olemme sinuun yhteydessä ja kerromme tarkemmin tutkimukseen osallistumisesta. Haastattelut tehdään loppukesästä/alkusyksystä 2023, joten toivomme yhteydenottoja mahdollisimman pian.

Lisätietoja tutkimuksesta Vammaisuus ja ihmisarvo -tutkimushankkeen verkkosivuilta: https://uefconnect.uef.fi/tutkimusryhma/vammaisuus-ja-ihmisarvo/- Ulkoinen linkki

Tutkimuksesta voi kysyä lisätietoja myös projektitutkija Johanna Korkeamäeltä: johanna.korkeamaki@uef.fi.

Tervetuloa mukaan!